+90 212 629 04 33 Pbx
Gözde Kutu Üretim Hattını Genişletti
06.05.2016 15:00

Repar Talep Doğrultusunda Kitap Üretimine Başlıyor


http://www.matbaateknik.com.tr/wp-content/uploads/2016/02/aras_repar_02_16_bunu_kullan-2.png1985 yılında reklamcılık ve tasarım hizmetleri ile pazara giren ve halen matbaacılık ve yayıncılık konusunda faaliyetlerini sürdüren Repar Reklamcılık Tasarım Şirketi Karbon Kitaplar markası ile talep üzerine kitap işine giriyor.

Şirketin Yayınevi Sorumlusu Abdülaziz Uzun ve Matbaa Sorumlusu Oğuz Yılmaz?la planlarını ve yatırımlarını konuştuk.

Abdülaziz Uzun, "Repar, Orhan Sadi Kizir tarafından kurulan 1985?den bu yana renk ayırımı, matbaacılık ve yayıncılık, reklamcılık ve tasarım konusunda hizmet veren bir şirket. Özellikle renk ayırımı konusunda piyasadaki ilklerden biri. Daha sonra Kitap Yurdu kuruldu ve 2016'da da Karbon Kitaplar markamız devreye girdi. Repar, Karbon Kitaplar markası altında Kişisel Destekli Yayıncılık konusunda faaliyet gösterecek. Bunun dışında ilerleyen zamanlarda yayıncılık da yapacak olan bir marka olacak" diyerek şirketin durumunu özetliyor. Uzun, Kişisel Destekli Yayıncılığı şöyle açıklıyor:

Kişisel Destekli Yayıncılık

"Telifleri yayın sahiplerinde olan kitaplar ile ilgileniyoruz. Özetle telif hakları müellifin kendinde olmak üzere sınırlandırılmış kitap üretip, satma metodu ile çalışacağız. Bunun dışında piyasaya da baskı hizmeti vermeye başlayacağız. Kişisel Destekli Yayıncılık ile farklı bir yayıncılık modeli izlemeyi hedefliyoruz. Üretimde ise ağırlığımız talep doğrultusunda kitaba olacak. Dijital kitabın artması ile talep doğrultusunda kitabında paralel olarak artış göstereceğini umuyorum. Çok sayıda yazar var ve eserlerini dijital ortamlarda paylaşıyorlar. Bu durumun okuyucunun internette okuyup çok beğendiği bir kitabı saklamak istemesine bunun da talebe göre kitap pazarını yükselteceğine inanıyorum."

Talep üzerine kitap ve bandrol problemi

"Talep doğrultusunda kitap üretiminin önünde bazı yasal problemler olduğunu söyleyebilirim. En büyük engel ise bandrol. Çünkü kitabı basma kararı aldığınızda bandrolünü toplu olarak almak ve baskıyı belirttiğiniz baskı tarihinden sonra 15 gün içinde Derleme'ye teslim ederek süreci tamamlamak zorundasınız. Bir tek kitap için bandrol alma şansınız yok. Elektronik bandrol veya hologram ile bunun ortadan kaldırmak belki mümkün. Zaten bu konuyla ilgili baskı sistemi üreticileri de dahil olmak üzere çalışmaları sürdüren taraflar söz konusu. Çok yeni bir problem ve henüz çözülmüş değil.

Dijital bandrol ya da hologram talep üzerine kitap üretiminde bir gelişme sağlayabilir ki bu yöntem okuyucu için de bir kontrol mekanizması oluşturur.

Okuyucu mobil cihazından bandrolü okutarak kitabın kime ait olduğu, kim tarafından ne zaman basıldığı gibi bilgilere ulaşabilir. Kaldı ki böyle bir çözüm günümüzdeki korsan bandrol konusunu da çözecektir.

Deneme süreci ve en başarılı baskı çözümü

http://www.matbaateknik.com.tr/wp-content/uploads/2016/02/aras_repar_02_16_bunu_kullan-1.pngŞirketin Matbaa Sorumlusu Oğuz Yılmaz, henüz çok yeni olan Karbon Kitaplar markası ile ilgili olarak "Talep doğrultusunda baskı konusunda üretim ile ilgili olarak bir deneme sürecindeyiz. Bu sebeple bu deneme sürecini tamamlamamızı temin edecek segmentte en iyi baskı sonucu vereceğini gördüğümüz makine, Canon oldu", diyor. Yılmaz, Aras Grup kanalıyla yatırım yaptıkları baskı çözümüne ilişkin şu bilgileri paylaşıyor:

Canon Oce varioPRINT 110 baskı makinesini, dakikada 110 A4 hızı ile siyah beyaz baskıda segmentindeki rakiplerinden ayıran özelliği daha düşük ısı ile görüntüyü sabitliyor ve kağıtta deformasyonu engelliyor olması. Aynı segmentte diğer makine denemelerinde gördüğümüz problem yüksek sabitleme ısısının kitapta kullandığımız kağıt üzerinde deformasyona girmesiydi.

Bu problemi bize yaşatmadığı için Canon tercihimiz oldu. varioPRINT 110, en düşük gramajlı düşük gramajlı kağıttan ki 50 gramdan 300 grama kadar olan kağıtlarda sorunsuz sonuçlar elde edebilen bir makine. Burada Aras Grubun bize iyi bir rehberlik çalışması desteği verdiğini eklemem gerekiyor.?

Abdülaziz Uzun, baskı süratine de dikkat çekiyor. Deneme baskılarından ürettikleri kitapları mesela bunlardan "160 sayfa olan bir kitabı 1 dakika içinde basabiliyoruz" diyor. Şirket baskı sonrası için de bir kesim ve kapak takma yatırımı yapmış. Yılmaz, "Şimdilik ürettiğimiz kitapların sadece kapak baskısında ofset kullanıyoruz, çünkü dijital baskıda kullanılan tonerlerin renk haslığının raf ömrünü çok uzun olmadığını düşünüyorum. Oysa kitap uzun yıllar boyu saklanabilir olmalı. Bu sebeple kapak için halen ofsetin kullanılması taraftarıyım" diyor ve ekliyor: "Canon!un tercih nedenlerinden biri de karbon ayak izinin en düşük seviyede olması."

Tüm yayınevlerinin çözümü dijital baskı

Abdülaziz Uzun, dijital baskının düşük adetlerde özellikle 500 adede kadar üretim maliyetleri açısından avantajlı olduğunu anlatıyor. Buna bağlı olarak dijital baskı sadece talebe göre kitap konusunda değil 500?ün altındaki üretimler için de bir yeni kapı açıyor. Şirketin bir sonraki hedefi de bu: "Dijital baskının bir avantajı da stok maliyetlerinden kurtarması. Yayınevlerinin kitap birim maliyetlerini düşürebilmek yani satılabilir fiyata birim fiyatı elde edebilmek için kitapları en az bin adet basmaları yüksek stok maliyetleri oluşturuyor. Dijital baskı ilk kez basılacak bir kitabın pazardaki talebinin denenmesi için de kullanılabilir. Yayınevleri riske girmeden yüksek stok maliyetleri üstlenmeden mesela yüz adet basarak kitabın piyasadaki şansını deneyebilir. Ayrıca dijital baskının kitabın tekrar baskılarındaki değişikliklerin hızlı yapılabilmesi, tasarım hatalarının çok kolay ve hızlı bir biçimde revize edilmesi gibi avantajlarını da göz önünde bulundurmak gerekir."

http://www.matbaateknik.com.tr/wp-content/uploads/2016/02/aras_repar_02_16_bunu_kullan-1.png


Tel

:

+90 212 624 04 33 Pbx

Faks

:

+90 212 626 04 32 Pbx

Mail

:

arasgrup@arasgrup.com.tr



Aras GRUP 2015